Regeneracja pomp paliwa

W przypadku awarii pompy paliwa, kierowca ma do wyboru wymianę pompy lub regenerację w dobrym warsztacie (koszt od 1 do 2,5 tysiąca). Jeżeli samochód ma już kilkanaście lat to cena nowej pompy może niebezpiecznie zbliżyć się do wartości auta (koszt zakupu nowej pompy wysokiego ciśnienia to nawet kilkanaście tysięcy złotych), co stawia pod znakiem zapytania opłacalność całego przedsięwzięcia. Alternatywą może być kupno używanej pompy, ale w tym wypadku musimy liczyć się z pewnym ryzykiem, ponieważ nikt nie jest w stanie zagwarantować rzeczywistego stanu i trwałości podzespołu.

Optymalnym rozwiązaniem jest regeneracja pompy wtryskowej, obejmująca wymianę wszystkich uszczelnień na nowe, wymianę uszkodzonych elementów, czyszczenie pozostałych elementów wraz z obudową, regulacje i montaż. Fachowo zregenerowana pompa pracuje tak samo jak urządzenie nowe.
Posiadamy profesjonalny, precyzyjny sprzęt do naprawy nowoczesnych układów wtryskowych. Solidność i dokładność naszych specjalistów gwarantuje wykonanie regeneracji na najwyższym poziomie.


W Vag-Expert regenerujemy pompy paliwa:

  • Common Rail Bosh (typ CP1, CP1H, CP3, CP4),
  • Common Rail Delphi (typ DFP.1, DFP.3, DFP.6),
  • Common Rail Siemens VDO Continental,
  • Common Rail Denso (typ HP2, HP3, HP4).

 

Dzięki stosunkowo prostej konstrukcji oraz minimalnej ilości elektroniki, która steruje pracą układu, pompy wtryskowe w starszych dieslach potrafiły pracować bezproblemowo nawet przy przebiegach rzędu pół miliona kilometrów. Jednakże coraz bardziej restrykcyjne normy dotyczące emisji spalin oraz konieczność zmniejszania zużycia paliwa spowodowały, że tradycyjne pompy zostały wyparte przez wtryski common rail.

Awaria pompy wysokiego ciśnienia może objawiać się poprzez brak możliwości uruchomienia silnika, utrudniony rozruch silnika, brak mocy, nierównomierność pracy silnika (falowanie obrotów), dymienie na czarno, czy głośną pracę silnika.

Najczęściej występujące przyczyny usterki pompy wtryskowej to: mechaniczne zużycie poszczególnych elementów, zwłaszcza przy dużych przebiegach, stosowanie zanieczyszczonego oleju napędowego (np. oleju opałowego), brak terminowej wymiany oleju silnikowego (w pompach rzędowych), nieterminowa wymiana filtra paliwa, awarie elektryczne zaworów, awarie elektroniki w pompach ze sterowaniem elektronicznym EDC.


Proces naprawy pompy przebiega w następujących etapach:

• demontaż pompy na poszczególne elementy,
• weryfikacja stanu wszystkich elementów także przy pomocy mikroskopu cyfrowego,
• wycena kosztów i kontakt z klientem,
• czyszczenie wszystkich podzespołów pompy przy pomocy myjek ultradźwiękowych,
• wymiana uszkodzonych i wyeksploatowanych elementów,
• wymiana uszczelnień wewnętrznych pompy zgodnie z zaleceniami producenta,
• ponowny montaż pompy,
• test pompy na stole probierczym.

Więcej informacji na naszej stronie: www.commonrail-expert.pl.

Zobacz również

Kolonia 19, 43-430 Skoczów
woj. śląskie, Polska
NIP: 5481011421
Pn-Pt: 8.00-18.00
Sb-Nd: Nieczynne
Dodaj do kontaktów
Przwiń do góry
Porozmawiaj ze specjalistą
dla klientów z Polski:
(+48) 572 100 100 (+48) 669 20 30 40 (+48) 334 321 444
dla klientów z Czech:
(+420) 55 80 80 009
dla klientów z Słowacji:
(+421) 22 120 12 44